Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Klim Fjerritslev Elforretning ApS. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Klim Fjerritslev Elforretning ApS.

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra Klim Fjerritslev Elforretning ApS anses for sket, når du har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes enten med GLS til en Pakkeshop nær dig eller til en erhvervsadresse, eller Post Danmark, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem dig og Klim Fjerritslev Elforretning ApS. Dette betyder at varene sendes indenfor 1-4 hverdage efter modtaget ordre, hvis varen er på lager og indenfor 3-14 dage hvis varen ikke er på lager. Levering kan ske på din adresse i Danmark, normalt indenfor 3 hverdage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges, hvis varen ikke er på lager.

Risikoen for varene
Risikoen for varer bestilt i vores webshop www.klimel.dk overgår til dig når fortrydelsesretten efter 30 dage fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at du har fået den i hænde, bevarer du sin fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra din side.
Husk at gemme original emballagen, da varen ved evt. reklamation eller skader skal returneres i original emballage.

Reklamation
Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra Klim Fjerritslev Elforretning ApS, skal påberåbes inden 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du rette henvendelse til Klim Fjerritslev Elforretning ApS på mail diana@klimel.dk eller telefon 98 21 36 99 . Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Klim Fjerritslev Elforretning ApS har stillet dig i udsigt. Du kan som forbruger vælge om varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for Klim Fjerritslev Elforretning ApS. Ved reklamation skal du altid kontakte os før returnering, enten på mail diana@klimel.dk eller telefon 98 21 36 99.

Fortrydelsesret
Klim Fjerritslev Elforretning ApS yder 30 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen. Fortryder du købet, skal Klim Fjerritslev Elforretning ApS underrettes herom senest 30 dage efter den dag, du fik varen i hænde. Hvis du vil returnere varen skal du kontakte os først, på mail diana@klimel.dk eller telefon 98 21 36 99. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget, dette er også gældende for den emballage og infoskilte der er på varen. Vi afholder de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen, da vi sender et retur fragtbrev med når vi sender ordren. Du kan fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet, eller ved at returnere varen på den angivne adresse.
Pengene bliver ført retur til din konto når vi har modtaget varerne retur.

Oplysningspligt
Aftaler (købsordrer) indgås på dansk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til diana@klimel.dk.

Pris og betaling
I Klim Fjerritslev Elforretning ApS har du mulighed for at betale med Dankort samt internationale kreditkort. Alle priser hos Klim Fjerritslev Elforretning ApS - på web-adressen www.klimel.dk er inkl. moms, og inkl. porto/fragt.